DESTINATION & IMAGINATION KULÜBÜ (GENEL)

“Dünyanın en büyük yaratıcılık organizasyonu” olarak ün salan D&I, kâr amacı gütmeyen ve gönüllüler tarafından düzenlenen bir organizasyondur. Eğitim alanında “21. Yüzyıl Becerilerini” geliştirmeyi ve STEM eğitim yaklaşımını öğrencilere kazandırmayı hedefler. En az iki, en fazla yedi kişiden oluşan takımlar hâlinde oynanır. Bu takımlar turnuvalardaki sunulan 7 görevden birine çözüm önerisi getirmeyi amaçlar.İyi seviyede İngilizce, hayal gücü, el becerisi ve eleştirel düşünme yetisi gerektiren bu yarışma hem ulusal hem de uluslararası alanda pek çok öğrenciyi bir araya getirmekte ve yarışmacıların hayatları boyunca kullanabilecekleri deneyimler kazanmalarını sağlamaktadır.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, ulusal ve/veya uluslararası yarışmaya katılarak Ankara Çözüm Koleji’ni temsil edeceklerinin bilincinde olmalılardır. Yarışmaya katılım için gerekebilecek seyahat, konaklama, vb. giderler öğrenci velileri tarafından karşılanacaktır.

FLL ROBOTİK KULÜBÜ (ORTAOKUL / LİSE)

9-16 yaş aralığındaki bireylerin katıldığı, kendilerini topluma duyarlı bilim insanı ve mühendis olarak görmelerini sağlayan, 80 ülkeden katılım sağlanan turnuvalardır. Turnuvanın Türkiye ayağı “Bilim Kahramanları Buluşuyor” adı altında düzenlenmektedir. Takımlar, rehberleri eşliğinde her yıl belirlenen tema ile ilgili görevleri en kısa sürede tamamlayan bir robotu Lego EV3 Robotik setleri ile tasarlayıp programlarlar. Her sezon dünyayı ilgilendiren bir problem ile ilgili bir tema belirlenir. Turnuvaya katılan çocuk ve gençler bilim ve sanat alanlarında kendilerini geliştirirken; FLL bireylere takım çalışması, kendini ifade etme, sunum becerisi gibi konularda da katkı sağlamaktadır.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, ulusal ve/veya uluslararası yarışmaya katılarak Ankara Çözüm Koleji’ni temsil edeceklerinin bilincinde olmalılardır. Yarışmaya katılım için gerekebilecek seyahat, konaklama, vb. giderler öğrenci velileri tarafından karşılanacaktır.

FLL JR. ROBOTİK KULÜBÜ (İLKOKUL)

6-10 yaş aralığındaki çocukların katıldığı bir robotik ve proje fuarı çalışmasıdır. Türkiye ayağı “Bilim Kahramanları Buluşuyor” adı altında düzenlenmektedir. Takımlar, rehberleri eşliğinde her yıl belirlenen temaya göre Lego WeDo 2.0 Robotik setleri ile proje hazırlarlar. Her sezon dünyayı ilgilendiren bir problem ile ilgili bir tema belirlenir. Fuara katılan çocuk ve gençler bilim ve sanat alanlarında kendilerini geliştirirken, Jr. FLL bireylere takım çalışması, kendini ifade etme, sunum becerisi gibi konularda da katkı sağlamaktadır.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, ulusal ve/veya uluslararası fuara katılarak Ankara Çözüm Koleji’ni temsil edeceklerinin bilincinde olmalılardır. Fuara katılım için gerekebilecek seyahat, konaklama, vb. giderler öğrenci velileri tarafından karşılanacaktır.

TED-ED KULÜBÜ (ORTAOKUL / LİSE)

Dünyanın en büyük konferans platformu olan TED.COM, dünya çapında okullar için başlattığı TED-Ed Club faaliyeti öğrencileri, yenilikçi fikirlerini TED tarzı konuşmalarla yaymaya davet ediyor. Bu faaliyetler kapsamında öğrenciler, TED-Ed tarafından sağlanan müfredat doğrultusunda sunum hazırlama, topluluk önünde konuşma, video hazırlama, animasyon ve çeşitli dijital çalışmalar yapma becerilerini geliştirme fırsatı elde etmektedirler. TED-Edkulübü gençlere, tutkularının peşinde koşmalarına imkân sağlamak için yer ve zaman vermeyi ve onları fikirlerini sunma konusunda kısa süren, TED benzeri konuşmalar ile desteklemeyi hedefliyor. Okulumuzda aynı zamanda STEAM & MAKER Sertifika Programlarının da içerisinde yer alan ve belli sınıf seviyelerinde modüler olarak verilen eğitim talep halinde öğrenci kulüpleri altında da yapılabilmektedir.

MODEL BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (MUN) KULÜBÜ (ORTAOKUL / LİSE)

Ortaokul seviyesinde düzenlenen JMUN (Junior Model Birleşmiş Milletler) ve Lise seviyesinde düzenlenen MUN (Model Birleşmiş Milletler) çalışmaları Birleşmiş Milletlerin çalışmalarının birer simülasyonu niteliğindedir. Her yıl düzenlenen JMUN ve MUN konferanslarına katılan öğrenciler, her yıl için bir ülkenin gerçek problemlerini araştırır ve bunlara yönelik o ülkenin BM delegeleri olarak çözümler sunarlar. Okulumuzda çeşitli ülkelerin araştırılması, sorunların tespiti ve bu sorunlara yönelik yenilikçi ve gerçekçi çözümlerin üretilmesi olarak ele aldığımız süreç öğrenci kulüpleri çalışmalarımızın içinde yer almaktadır.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, ulusal ve/veya uluslararası konferansa katılarak Ankara Çözüm Koleji’ni temsil edeceklerinin bilincinde olmalılardır. Konferansa katılım için gerekebilecek seyahat, konaklama, vb. giderler öğrenci velileri tarafından karşılanacaktır.

EBRU KULÜBÜ (İLKOKUL / ORTAOKUL)

Ebru Kulübü ile öğrencilerimiz, geleneksel el sanatlarımızdan olan ebru sanatını tanıma fırsatı bulacaklar, ebru sanatı çalışmaları ile sabır ve emek vererek bir sanat eserini ortaya çıkarmanın hazzını yaşayacaklar ve kültürel mirasımızı geleceğe taşıyacaklardır. STEAM & MAKER Sertifika Programları içerisinde belli sınıf düzeylerinde modüler olarak yer alan Ebru sanatı eğitimi talep halinde öğrenci kulüpleri çalışmalarında daha ileri düzeyde gerçekleştirilebilmektedir.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, gerekli olan kitre, boya, vb. malzemeleri kendileri temin edeceklerdir.

DRAMA KULÜBÜ (GENEL)

DRAMA oyunu esas alarak öğretir. İş birliği kurar, empati kurar, öz benliğinin farkında olur, üretir. Drama sonuca odaklı değil süreç odaklıdır. Herhangi bir gösteri amaçlanmaz. Katılımcı eğlenirken aynı zamanda zamanla kendindeki değişiklikleri fark eder. Doğaçlama çalışmaları yaparken katılımcıların tamamen kendilerinin ürettiği ürünler seyirci karşısına çıkabilir.

ORFF KULÜBÜ (İLKOKUL)

Orff eğitimini doğaçlama, dans, ritim, drama ve hareketi esas alıp katılımcının kendini özgürce dışa vurabileceği temeller üzerine inşa edilmiştir. Uygulamasında temelinde katılımcının hoşuma gidebilecek ilgisini uzun süre koruyabileceği etkinlikler yer alır. Katılımcıya doğrudan bir şey öğretme, doğru yapmasını dayatması gibi yollar tercih edilmez. Çocuğun müziği algılaması ve bedenini ve bunun dışında birçok öğeyi müziğin bir parçası olarak kullanması amaçlanır. Bu eğitimin bir parçası da dramadır. Müziğin hareketle bir bileşimi olan dansın yanısıra drama çalışmaları bir öykü çerçevesinde Orff çalgıları da kullanılır.

ENSTRÜMAN KULÜPLERİ (GENEL)

Öğrencilerimizin yan flüt, ney, gitar, bağlama, keman, piyano vb. enstrümanları çalmayı öğrenmeleri için yeterli başvurunun yapılması halinde talep edilen enstrüman için öğrenci kulübü açılabilmektedir. Enstrüman kulüpleri ile öğrencilerimizin en az bir müzik aletini çalmayı öğrenmeleri, eğitim aldıkları branşta ilerleyen yıllarda uzmanlaşmaları ve sanat algılarının gelişmesi hedeflenmektedir.
Enstrüman Kulüplerini tercih edecek öğrenciler, ilgili kişisel enstrümanlarını kendi imkânları ile temin edeceklerdir.

MİNİK ŞEFLERKULÜBÜ – MUTFAK ATÖLYESİ(GENEL)

Her yaş grubundan öğrencilerimizin ihtiyaç duyduğu mutfak bilgilerini öğrendiği, geleneksel ve dünya mutfaklarından özel lezzetleri hazırlayabildikleri öğrenci kulübüdür.Tat ve lezzet anlamında gurme sanatını da öğrencilerimizin deneyimleyeceği bir kulüptür. Bu kulüp aynı zamanda mevcut derslerin kazanımları ile bağlantılı olarak etkinlikler tasarlayacak ve bu şekilde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine imkân tanıyacaktır. Bunun yanındaMinik Şefler olarak adlandırdığımız kulübümüzde öğrencilerimize mutfaktagıda güvenliği, yemek ve sofra kültürünü kazandırıyoruz.

SPOR BRANŞ KULÜPLERİ (GENEL)

Öğrencilerimizin basketbol, voleybol, yüzme,halk oyunları, okçuluk, badminton, bocce, dart, masa tenisi, satranç vb. spor branşlarında gelişimlerini desteklemek için yeterli başvurunun yapılması halinde talep edilen spor branşı için öğrenci kulübü açılabilmektedir. Spor branş kulüpleri ile öğrencilerimizin en az bir spor branşında eğitim alarak, sporu yaşamlarının bir parçası haline getirmeleri ve eğitim aldıkları alanda sporcu olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
Spor branş kulüplerini tercih edecek öğrenciler, bu kulüplerin ihtiyaç duyacakları kişisel malzemeleri kendileri temin edeceklerdir. Spor branş kulüpleri çalışmalarına öğrencilerimizin spor kıyafetleri ile katılmaları gerekmektedir.

BEN BİR RESSAMIM KULÜBÜ (ilkokul-ORTAOKUL-lise)

Yağlı boya kulübünde öğrencilerin bu resim tekniğiyle ilgili olarak alacağı dersler teknik ve uygulamalı çalışmaları içermektedir. Başlangıç aşamasında nokta, ışık-gölge, çizgi gibi eğitimlerin verildiği yağlı boya kulübünde ileri süreçlerde doku, renk, perspektif, strüktür, yağlı boya tekniği gibi çalışmalar da yapılmaktadır. Yağlı boya kulübünde resmin hazırlanması, tuval ortamına aktarılması, teknik eğitimler gibi süreçler yer almaktadır.
Yağlı boya kulübünü tercih edecek öğrenciler, kulüp çalışmaları için gerekli olacak malzemeleri kendileri temin edeceklerdir.

KARAKALEM KULÜBÜ (ORTAOKUL / LİSE)

Yağlı boya, sulu boya gibi boya ile yapılan her türlü resim sanatının temeli karakalem tekniğidir. Kompozisyon, oran orantı, ışık gölge, portre, el ayak gibi detaylı çizimlerin öğretildiği kulüp öğrencinin çalışma ve gayretine bağlı olarak yetenek sınavlarına hazırlık seviyesinde öğretilecektir. Katılmak isteyen öğrencilerin eskiz defteri ve çeşitli numaralarda resim kalemleri alarak çalışmalara katılmaları beklenmektedir. İlerleyen aşamalarda resim kâğıdı ile çalışmalara devam edilmektedir.

WEB TASARIM KULÜBÜ (ORTAOKUL)

Günümüz teknolojileri arasında web tasarım önemli bir iletişim aracıdır. Yıl içerisinde bir web sayfasını bütün bileşenleri ile birlikte inşa edip, mobil cihazlarla entegreli sayfaların tasarımı uygulamalı şekilde işlenmektedir. Öğrencilerimizi dijital dünyanın tüketim kanadından çıkararak üretim tarafına yönlendirmeyi hedefleyen bu kulübümüzde, kendilerine ait web sayfaları oluşturmalarını sağlıyoruz.

MUCİTLER KULÜBÜ (LİSE)

Mucitler Kulübünün genel amacı kendini anlayabilen, ifade edebilen, yeteneklerini geliştiren, bu yeteneklerini toplum yararına kullanabilen, sorumluluk sahibi, paylaşımcı bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır. Kulüp çalışmaları kapsamında öğrenciler; bilim, fen ve doğa alanlarında araştırmalar yapacak, projeler geliştireceklerdir. Araştırma ve gözlem yapmak, disiplinli şekilde çalışmak ve verilen görevleri zamanında yerine getirmek öğrencilerin bu kulüpte özellikle dikkat etmeleri gereken sorumluluklarıdır.

TÜBİTAK PROJE KULÜPLERİ (ORTAOKUL / LİSE)

TÜBİTAK tarafından her yıl ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik düzenlenen “Araştırma Projeleri Yarışması” için çalışma yapacak öğrencilerin hazırlık kulübüdür. Öğrencilerimiz, bu kulüp ile yıl içinde veya bir sonraki yıl katılacakları TÜBİTAK yarışmaları için proje hazırlıklarını öğretmenleri ile birlikte yapmaktadırlar. Öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerini geliştirmeyi sağlayan ve akademik başarılarını da destekleyen TÜBİTAK Proje Kulüpleri özellikle bilimsel çalışma yapmayı seven öğrenciler tarafından tercih edilmelidir.

SPEAKING CLUB (GENEL)

Öğrencilerin, NativeSpeaker öğretmenler ile İngilizce konuşma çalışmaları yaptıkları ve dört dil becerisinden biri olan konuşma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen öğrenci kulübüdür. Özellikle yabancı dil gelişimini desteklemek isteyen ve telaffuzlarını geliştirmek isteyen öğrencilerimiz tarafından tercih edilmelidir. Kulüp kapsamında yer alan tüm süreçler İngilizce olarak yürütülecektir.

KADRAJ KULÜBÜ (LİSE)

Fotoğrafçılık kulübümüz olan Kadraj, öğrencilerimize estetik bir bakış açısı kazandırmak, fotoğrafçılık becerilerini geliştirmek ve bir hobi olarak fotoğrafçılık sanatının yayılmasını sağlamak amacıyla faaliyet göstermektedir. Kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz, fotoğraf çekim tekniklerini öğrenecekler, öğrendikleri teknikler ile çekimler gerçekleştirecekler ve gerçekleştirdikleri çekimlerin sonucunda da fotoğraf sergileri açacaklardır. Fotoğrafçılığa ilgi duyan ve bu alanda çalışma yapmak isteyen öğrenciler tarafından tercih edilmelidir.Kulüp çalışmaları kapsamında gerekli olacak malzemeler öğrenciler tarafından temin edilecektir.

TİYATRO KULÜBÜ (İlkokul-ORTAOKUL-lise)

Öğrencilerimizin tiyatro eğitimi alarak, oyunlar sergileyebilecekleri, drama çalışmalarını yapabilecekleri, eğlenecekleri ve öğrenecekleri bir tiyatro kulübüdür. Öğrencilerin, sanatsal ve kültürel birikimlerini arttırarak, kendilerini ifade etme, topluluk önünde konuşma, özgüven vb. becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. Kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz, yıl boyunca çeşitli oyunlar, gösteriler vb. çalışmalarda rol alacaklardır.

OKU-YORUM KULÜBÜ (LİSE)

Öğrencilerimizin derin okuma, yorumlama ve anlama becerilerini geliştirmek amacıyla faaliyet göstermektedir. Kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz belirledikleri kitaplar üzerine derin okuma, anlama ve yorumlama çalışmaları yapacaklardır. Öğrencilerimize sadece okuma alışkanlığı kazandırmak ile kalmayıp, okuduklarını anlamaları ve analiz ederek yorumlamaları üzerine etkinlikler gerçekleştireceklerdir. Bunun yanı sıra, öğrencilerimizin sahip oldukları bilgi ve becerilerini kullanarak araç-gereç tasarlamak, tasarlanan araç-gereçlerin uygulamasını yapmak ve geliştirmektir.

SEYYAHLAR KULÜBÜ (LİSE)

Öğrencilerimizin ülkemizi ve çevrelerini tanımaları, tanıdıkları yerler hakkında çeşitli araştırmalar yapmaları, gezi yazıları yazmaları vb. faaliyetleri kapsayan bir kulüp çalışmasıdır. Kulüp öğrencileri okulun geneline yönelik olarak da geziler düzenleyebileceklerdir.

WATERLOO MATH CONTEST KULÜBÜ (ORTAOKUL / LİSE)

Kanada Waterloo Üniversitesi tarafından her yıl uluslararası olarak düzenlenen İngilizce Matematik Sınavlarına hazırlıkların yapıldığı öğrenci kulübüdür. Öğrencilerimiz bu kulüp kapsamında Matematik ile ilgili temel terimleri İngilizce olarak öğrenirler. Sınav kapsamına giren konularda da Matematik eğitimi almaya devam ederler. Çalışmaları sonucunda sınıf seviyelerine uygun olan sınavlara girmeye hak kazanan öğrencilerimizin elde edecekleri başarı tesadüf olmayacaktır. Özellikle İngilizce ve Matematik becerilerini geliştirmeye hevesli öğrencilerimiz tarafından tercih edilmelidir.

Eğitsel Oyun Geliştirme Kulübü (LİSE)

14- 18 yaş aralığındaki öğrencilerin katıldığı, öğrencilerenesne tabanlı programlama ile eğitsel oyun geliştirmelerine yönelik açılan bir kulüptür. Bu kulüpte öğrenciler C# programlama dili ile temel nesne tabanlı programlama öğrenir. Bununla birlikte yazılım ile eğitsel oyun ilişkisi detaylı olarak incelenir. Kulübün amaçları arasında, günümüz yazılım firmalarında istenilen tasarım desenine (dinamik ve düzenli kod yazımı) uyma ve OOP mantığıyla kod yazma gibi ileri düzey konular da yer almaktadır. Öğrenciler temel programlama becerisi kazandıktan sonra özgürce tasarım yapıp, belirlenen kazanımlar doğrultusunda eğitsel oyun geliştirebileceklerdir. Kulübün sonunda eğitsel oyun sergisi olup, öğrenciler geliştirdikleri eğitsel oyunu sergiye katılanlara sunacaktır.
Kulübün kontenjanı 10 öğrencidir. Bu kulübü tercih edecek öğrencilerin temel algoritma bilgisine sahip olmaları, kod yazmayı sevmeleri ve yazılım alanına meraklı olmaları istenmektedir.

MİNİK BAHÇİVANLAR (İLKOKUL)

Doğayla barışık, bitkileri yetiştirirken sorular sorup araştırmalar yapan, doğadaki neden sonuçilişkilerini inceleyen ve bilimsel süreçlere katılan, sorumluluk alıp özgüveni gelişen, topraklauğraşarak keyif alan ve negatif enerjisini atan minik bahçıvanlar yetiştirmek.

MakeX ROBOTİK KULÜBÜ (ORTAOKUL-LİSE)

MakeX, 10- 18 yaş aralığındaki öğrencilerin katıldığı, öğrencilere yaratma, paylaşma ve iş birliğine yönelik coşkuyu teşvik eden robotik turnuvalardır. Ana faaliyeti Çin'de gerçekleştirilen MakeX Robotik Turnuvası, STEM eğitimini destekleyen uluslararası bir yarışmadır.  18-19-20 Mayıs 2018 tarihlerinde ülkemizde İstanbul’da faaliyet gösteren bu turnuvaya katılım epeyce fazlaydı. Kesin tarihi henüz belirli olmamakla birlikte ülkemizde önümüzdeki aylarda MakeX turnuvasının faaliyet göstereceği bilinmektedir. Turnuvaya katılacak takımlar, rehberleri eşliğinde her yıl belirlenen tema ile ilgili görevleri en kısa sürede tamamlayan bir robot tasarlayıp, makeblockara yüzünde programlamaktadır. Bununla birlikte bireylerin kendini ifade etme, sunum yapma gibi konularda da gelişim göstermeleri amaçlanmaktadır.
Kulübü tercih edecek öğrenciler, ulusal ve/veya uluslararası yarışmaya katılarak Ankara Çözüm Koleji’ni temsil edeceklerinin bilincinde olmalılardır. Yarışmaya katılım için gerekebilecek seyahat, konaklama, vb. giderler öğrenci velileri tarafından karşılanacaktır.

YARATICI YAZMA KULÜBÜ (LİSE)

Öğrencilerimize yaratıcı düşünme, oluşturduğu kurgu dünyayı dile getirme olanakları sunan kulüp aynı zamanda yorumlama ve anlama üzerine yaptığı çalışmalarla da geniş bir faaliyet alanı göstermektedir. Öğrencilerimiz derin okuma, anlamlandırma çalışmaları yaptığı gibi farklı kurgulardan yola çıkarak yeni bir metin oluşturma, yaratıcı bakabilme yetisi kazanma üzerine etkinlikler gerçekleştirecektir. 

İNFOGRAFİK TASARIMI (ORTAOKUL)

İnfografik, bilginin görsel olarak ifade edildiği bilgi grafikleridir.Yaşadığımız çevreyi, etkileşimde bulunduğumuz her şeyi daha iyi anlamanın ve hayatı kolaylaştırmanın bir yoludur.Medya, dijital pazarlama gibi alanlarda popülaritesi her geçen gün artmaktadır. Öğrencilerimiz, tasarım ilkelerini göz önünde bulundurup hayal güçlerini harekete geçirerek etkileyici tasarımlar ortaya çıkaracaktır.Kulüp çalışmalarında öğrencilerden belirlenen farklı konulara yönelik bir infografik tasarlamaları istenecektir. Tasarımlar, okulun farklı alanlarında sergilenecektir.Öğrencilerimizin tasarım ilkeleri, dijital medya tasarımı gibi konularda tecrübe edinmesi, üretim yapması amaçlanmaktadır. Ayrıca infografiklerin oluşturulacağı farklı tasarım programları da deneyimlenmiş olacaktır.

MAKEX (ORTAOKUL-LİSE)

MakeX, iş birliğine yönelik coşkuyu teşvik eden gençlerin büyümesine rehberlik eden bir robot etkinlik platformudur. Ana faaliyeti Çin'de gerçekleştirilen MakeX Robotik Turnuvası, bilim, teknoloji ve eğitim yeniliğini üst düzey rekabet yoluyla teşvik etmek ve gençleri bilim, teknoloji, mühendislik, sanat, matematik ve diğer multidisipliner bilgiler ve bunların pratik problemlere uygulanmasıyla STEM eğitimini destekleyen uluslararası bir robot yarışıdır. Dünyayı ilgilendiren bir problem ile ilgili bir tema belirlenir. Takımlar, sezon boyunca takım koçu eşliğinde çalışır. mBot robotlarını belirlenen görevleri gerçekleştirecek şekilde programlarlar.Her biri beş dakika süren turnuvaların ardından dereceye giren takımlar belirlenir. En İyi Takım Kültürü, Duyarlı Profesyonellik gibi alanlarda öne çıkan takımlar da ödül almaya hak kazanır.MakeX, gençlere kendini keşfetme, kendini geliştirme ve kişisel başarı imkanı sunar.

KODU Game Lab OYUN TASARIMI (İLKOKUL)

KODU Game Lab, Oyun tasarlamayı ve programlamayı kolay hale getiren bir programlama dilidir.Öğrencilerimiz, üç boyutlu bir ortamda kendi hayal güçleri kadar renkli oyun senaryoları kurgulayabileceklerdir.Bu senaryoların kontrolünü programlama bilgisi kullanarak sağlayabileceklerdir. Microsoft tarafından geliştirilen KODU Game Lab ile Algoritma yapısı ve temel programlama bilgisinin kazandırılması hedeflenmektedir.Yapılan çalışmaların ardından öğrencilerin takım halinde KODU Cup’ a katılımı sağlanacaktır.Yarışmacılar, oluşturdukları oyunları jüri karşısında tanıtacaklardır. Her bir yaş kategorisinden ilk üç’e kalanlara kupa ödülü verilecektir. Her bir yaş kategorisinin Birincileri, KODU Kupası almaya hak kazanacaklardır.

BASİT MAKİNELER (İLKOKUL)

İlkokul seviyesinde düzenlenen “basit makineler kulübü”; onarma, üretme vepaylaşma odağında çevreyle iletişim kurarak günlük hayatı kolaylaştıracakyaratıcı projeler üretmeyi amaçlar. Öğrenciler ulaşılması kolay materyaller (plastik, bardak, peçete, lastik vb.) ile ürün geliştirirken hem problemlere çözümönerileri üretir hem de çevre bilinci kazanırlar. Üretme sürecinde sabır gösterip,emek vererek bir projeyi ortaya çıkarmanın mutluluğunu yaşarlar. Projeleroluşturulurken öğrencilerin el becerilerinin gelişmesi aynı zamanda üretken vemutlu hissetmesi hedeflenir.

DIY PROJECT(İLKOKUL-ortaokul)

DIY ‘Do It Yourself’ kendin yap anlamına gelir. Başlıca amacı farklı malzemelerile yeni ürünler oluşturabilmek ya da eski ürünleri yenidendeğerlendirebilmektir. Öğrenciler günlük hayatlarını kolaylaştıracak bir projetasarlayarak yaratıcı düşünmeye teşvik edilir. Renkli materyaller ile pek çokatölye tekniği kullanarak yapılacak çalışmalarda öğrencilerin eğlenerek üretmesiesas alınır.Kullanılacak materyallerin (plastik, bardak, peçete, lastik vb.)ulaşılması kolay ve günlük hayattan seçilmesine dikkat edilir.

ALMANCA(İLKOKUL-ortaokul)

Eğlenceli Almanca Kulübü öğrencilere yabancı bir dil öğrenmek içinMotive etmeyi, yabancı dilde gelişim sağlamayı, Almancayı sevdirmeyi, Almancayı günlük hayatlarında kullanmayı ve bunu alışkanlık haline getirmeyi ve Almancayı eğlenerek öğrenmeyi amaçlamaktadır. Dinlenilen şarkılar, izlenilen filmler yapılan etkinlikler sayesinde öğrenciler farklı bir dili ve kültürü tanıma olanağı bulacaklardır.

AHŞAP BOYAMA(lise)

Kulübümüzde çocuklar kendi yetenek ve becerilerini ahşap üzerinde gösterecekler,kullanabilecekleri eşyalar yaparak ahşap boyamanın heyecanına varacaklardır. Çeşitlimalzemeler,boyalar ve tekniklerle ve işlem görmemiş ham ahşap malzemelerle kendiyeteneklerini ortaya çıkaracaklardır.

KENDİN YAP KOLAJ (ilkokul)

Kâğıt,karton üzerine çeşitli kumaş, tahta, gazete, boya gibi malzemelerin bir araya gelerekyapılan resim çalışması olan kolaj da öğrencilerimizin hayal dünyalarını keşfetmeleri,eğlenerek, heyecanla özgün ürünler ortaya çıkarmaları amaçlanmaktadır.

TEZHİP(ortaokul-lise)

Tezhip kulübü ile öğrencilerimiz, geleneksel el sanatlarımızdan olan tezhip sanatını tanımafırsatı bulacaklar, bu kulüp çalışmaları ile sabır ve emek vererek bir sanat eserini ortayaçıkarmanın hazzını ve mutluluğunu yaşayacaklar ve kültürel mirasımızı geleceğe taşıyacaklardır.

TAŞ BOYAMA(lise)

Doğal malzemeden sanatsal ürünler çıkarma hedefimiz olan taş boyama kulübünde öğrencilerimiz taş boyama kalemleri ve akrilik boya kullanarak boyadıkları taşlarla kitap ayracı, 3 boyutlu tasarımlar, sanatsal tablolar yapacaklardır. Kulübe katılmak isteyen öğrencilerin taş boyama kalemleri almaları gerekmektedir.

YARATICI YAZMA(lise)

Öğrencilerimize yaratıcı düşünme, oluşturduğu kurgu dünyayı dile getirme olanakları sunan kulüp aynı zamanda yorumlama ve anlama üzerine yaptığı çalışmalarla da geniş bir faaliyet alanı göstermektedir. Öğrencilerimiz derin okuma, anlamlandırma çalışmaları yaptığı gibi farklı kurgulardan yola çıkarak yeni bir metin oluşturma, yaratıcı bakabilme yetisi kazanma üzerine etkinlikler gerçekleştirecektir.

BÜYÜLEYİCİ CANLILAR (lise)

Etkileyici canlıları öğrencilerimize tanıtmak,özelliklerini araştırmak bunlarla ilgiliverileri afiş pano hazırlayarak her kesin bilgilenmesini sağlamaktır.Egzotikhayvanların evcil hayvanlar gibi beslenebileceğini göstermek ve şartlardahilinde bazı hayvanların okula getirilmesini sağlamak ve insanlara hayvansevgisini aşılamak amacımızdır.Okula getireceğimiz canlıların bakımları için öğrencilerimize görev verereksorumluluk almaları sağlanacaktır. Hangi canlı nasıl ne şartlarda beslenir ne ilebeslenir vb. gibi durumların araştırılması ve öğrenilmesini sağlamak. Amaçsadece hayvanlarla ilgili bilgi toplamak araştırmak sorumluluk almak demekdeğildir ilginç özelliklere sahip başka bir bitki türü de olabilir.Önemli olanaraştırmak bilgi toplamak,herkesi bilgilendirmek için hazırlıklar tamamlamakuygun şartlarda okulda beslenmesini ve yetiştirilmesini sağlamaktır.

KİTABI MI FİLMİ Mİ? (ortaokul)

Öğrencilerimizin okuma,mukayese etme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek amacı taşıyan bir kulüp çalışmasıdır. “Kitap okumak sıkıcıdır.” algısını yok etmek maksadıyla öğrencilerimizle,okuduklarını uyarlama filmler ile mukayese ederek değerlendirme gücünü artırma çalışmaları yapılacaktır.Öğrencilerimizin kitap ve beyaz perde sanatını bir arada iki farklı bakış açısıyla tek bir noktada buluşturacakları etkinlikler gerçekleştirilecektir.

CALYPSO BELGESEL(Lise)

Calypso Belgesel Kulübünün amacı belgesel izleme kültürünün oluşması, izlenen belgesellerindeğerlendirilmesi ve hayatla ilişkilendirilmesini sağlamaktır. Ayrıca İzlenen belgesellerindeğerlendirmeleriyle birlikte okul için bir belgesel arşivi hazırlanacak.Kulübü tercih eden öğrencilerle farklı içeriklere sahip (bilim, insan, tarih, inanç…) belgesellerizlenecek. İzlenen belgeseller farklı kriterler açısından değerlendirilecektir.

THE DUKE OF EDINBURGH'S INTERNATIONAL AWARD (Lise)

The Duke of Edinburgh’s International Award 14 ile 24yaşları arasındaki tüm gençlerin katılabileceği heyecanlıbir kişisel gelişim programıdır. Programının amacı gençleri, kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda vedünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşambecerileri ile donatmaktır.

FUTURE PROBLEM SOLVING(ilkokul-ortaokul-lise)

Future Problem Solving yaratıcı ve analitik düşünce vearaştırma becerileri üzerine odaklanarak öğrencilerin21.yüzyıl becerilerinin geliştirilmesini destekleyen eğitimprogramıdır.Takım ve bireysel şekilde bugün ve gelecektekiyerel, bölgesel ve küresel toplumun karşı karşıya kaldığıönemli sosyal, ekonomik ve bilimsel konulardaki problemalanlarına; 6 basamaklı problem çözme süreciniuygulayarak öğrencilerin hayal gücü ve düşüncebecerilerini kullanmasını gerektirmektedir.

PİXEL KISA FİLM(lise)

Öğrencilerimizin yaşamlarındaki mekanları ve olayları daha sanatsal bir bakış açısı ile görmeleriniamaç edinen kulübümüz, öğrencilerin estetik algılarını da zenginleştirmek istemektedir. Bu kapsamdabilinçli ve eğitilmiş bir şekilde özgün içeriklerle kısa metraj filmler hazırlamalarına yardımcı olunacaktır.Kulüp faaliyetleri kapsamında “senaryo oluşturma” ve “kurgu” gibi eğitimler alacak olan öğrencilerin tekbaşlarına dahi bir kısa film çekerek düzenleyecek olgunluğa erişmeleri hedeflenmektedir.Bu kulübü seçecek öğrencilerin orta veya ileri düzey bilgisayar bilgisine (mümkünse Photoshop vePremier Pro) sahip olmaları ve en önemlisi sinema sanatına karşı tutkulu olmaları beklenmektedir. Kulüpfaaliyeti kapsamında okulumuzun bilişim, greenbox atölyelerinin yanında kamera, fotoğraf makinesi,tripod gibi malzemeleri kullanılabilecektir. >Ancak daha iyi çalışmalar çıkartabilmek adına öğrencilerin kendiimkânları ile çeşitli ekipmanlar almaları gerekebilir.