6-A sınıfı öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlığını geliştirmek ve onları motive etmek amacıyla sınıfımıza eğlenceli bir okuma takip sistemi kurduk. Kâğıttan balonlar yaparak her bir balonun altına kutular ekledik. Kutuların üzerine öğrencilerimizin fotoğraflarını yapıştırarak ve bu düzenlemeyi karton üzerine sabitleyip duvara astık.Öğrencimiz okuduğu ve bitirdiği kitapların isimlerini yazarak kendi kutusuna atacak. Bu yöntem, öğrencilerimizin okuma serüvenlerini somut bir şekilde görmelerini sağlayarak, onları daha fazla kitap okumaya teşvik ediyor.
Ay sonunda ise, en çok kitap okuyan öğrenci seçilerek sınıfta bir ödül veya takdirle onurlandırılıyor. Bu sayede, kitap okuma süreci hem eğlenceli hem de ödüllendirici bir hale geliyor. Öğrenciler arasında dostça bir rekabet ortamı oluşurken, okuma alışkanlıkları da kalıcı hale geliyor